Wednesday, April 9, 2014

Memberi dan teruskan memberi


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 
Bercerita lagi...
Cer kita renung-renung..
Ada satu bank yang akan bagi kita pinjaman 1 juta. Tugas kita yang dapat pinjaman tuh adalah membelanjakannya... belanjakan untuk diri kita sendiri dan untuk orang lain, dan setiap apa yang kita belanjakan itu (jika betul jalannya) kita digandakan lagi beratus ratus kali ganda interest.. bukan kena bayar interest, tapi dibayar interest. agak2 bank manakah yang sebegitu pemurah... agak2 bank manakah yang terus boleh memberikan kita pinjaman, tanpa perlu pembayaran balik..
 
Tidak lain ianya adalah bank dari Allah.... kerana Allah itu Maha Kaya.. sekaya kayanya. Tiada yang lebih kaya dari Nya
Terima kasih ya Allah diatas segala kurniaanMu
Sesungguhnya rezeki yang melimpah ruah benar menjadi dugaan yang hebat padaku, dan aku takut.. sangat2lah takut kalau2 aku jadi hambaMu yang tak tahu berterima kasih. Kasihanilah aku ya Rabb, aku ini insan yang lemah, oleh itu jadikanlah hatiku ini dekat denganMu, jadikanlah aku hambaMu yang tak pernah lupa bersyukur. Ampunilah aku atas kekurangan diri ini.. Amin

No comments:

Post a Comment