Thursday, May 15, 2014

Asam garam gula

entry ini ditujukan khas buat hubby tercinta..
hari ini 15hb may..
bukanlah hari ulangtahun perkahwinan pun.. tapi bulan may ini mengingatkan saya pada satu peristiwa.

Lama dulu... saya selalu tertanya2 kenapa abang selalu sakitkan hati saya tau.. tapi dalam sakit2 hati tuh kekadang nampak macam ambil berat. Kalau sakit pun, ada jer kawan2 yang tolong sampaikan salam or sampaikan makanan... Dalam diam2 saya rasa macam jatuh hati jer fuhhhh lama weih nak mengaku nih, tapi tetap jugak ada sakitkan hati saya kan..

Sampaila satu masa, saya ingatkan thats it.. saya malas dah nak layan perasaan, yang kekadang sakit hati kekadang sukahati... tapi apa abang dah buat?
First time abang berterus terang dengan saya... arrgghhh malu weh ingat saat itu... tu la tarikh 15hb May...

Saya yang tak pernah jatuh cinta nih :-P tetiba tidur pun tersenyum wakakaka
dan sememangnya both of us... first time jatuh cinta
alhamdulillah.. walaupun bercinta tapi masih terjaga, tak pernah pegang tangan tau before kawin... keluar pun dengan kawan2.. kecuali kalau temankan saya ke stesen bas bila nak balik kampung lah. fuh.. dulunya bukan main ganaz,, tetiba nak berteman plak kuikui

The best about you:

Cool - walaupun org kata kelahi laki bini tuh biasa jer, tapi rasanya tidak biasa pada kita.. setakat saya kenal abang, tak pernah sekali pun abang tinggikan suara. Tak pernah pun kita kelahi or bermasam muka kan... weih berbelas tahun tak pernah kelahi nih..

independent - gosok baju sendiri, kemas baju kalau nak travel pun sendiri... kekadang kalau butang tanggal pun abang jahit sendiri kan (ikut sunnah betul)

ringan tulang - walaupun abang tak suka lipat kain, tapi basuh kain dan sidai kain memang dah jadi tugas rasmi abangkan. Teringat plak saya mula2 kawin dulu... abang dok membebel kalau saya susun hanger tak ikut warna & jenis kuikui.... saya hentam karam jer apa perlunya warna kena sama aishhh. Abang pun tak pernah lupa nak basuh pinggan lepas makan... tak pernah pun saya suruh, tapi abang sentiasa akan kutip semua pinggan dan basuh dan siap basuh sinki sekali

loving - walaupun abang ni bukanlah sorang yang suka bergurau, kekadang muka serius jer memanjang.. tapi saya dapat rasanyakan yang u r a loving person

Adil - sistem giliran untuk raya sentiasa dipatuhi... sentiasa ada toleransi. Kalau beli hadiah pun, mesti abang beli untuk mak abang dan mak saya jugakan. Kalau nak balik kampung saya pun abang tak pernah tolak. Kekadang kalau dapat bonus, abang belikan saya hadiah, dan belikan jugak untuk mak...

TQ for understanding me...dan menerima saya yang banyak kekurangan ini seadanya.

4 comments:

  1. Such a sweet couple both of you. Hope that it will stay that way forever and ever.

    Part pegang tangan tu memang setuju, and sweet also. Si dia menggariskan syarat pada saya, these were his exact words, "Kawan dan bercinta dengan Ita saya nak bersih. Sentuh Ita bila dah nikah je. Dating pun kita dating lepas nikah."

    Saya jenis yang sangat tak pandai bab bergaya, berfesyen, bersolek, berdating. Orang kata saya kuno pun kata lah. Memang saya tak pernah nak belajar bab-bab itu semua. Jadinya, saya amat tak sangka kak, bila ada juga yang berkenan dengan saya walaupun saya jenis yang sebegitu.

    Alhamdulillah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tata... rasanya akak pun berfikiran sama mcm tata, ingatkan takde sapa pandang lah... dah lah agak kasar kalau bercakap dengan lelaki, pakaian plak ala kadar jer (but offcoz menutup aurat),
      Apa pun semua itu perancangan Allah kan... Allah tahu siap yang terbaik untuk kita..

      Delete
    2. Betul la tu kak. Memang sama pun. Staff saya pernah cakap dia ingat saya anti lelaki, sebab dia tgk gaya saya ni sempoi aje. Hehe.

      Saya dengan lelaki pun cakap selamba aje. Baju pun dari dulu tudung bawal pin depan. Tak pandai nak selempang, tak pandai nak lilit sana sini. Huhu.

      Delete
  2. Water Hack Burns 2 lb of Fat OVERNIGHT

    More than 160,000 women and men are hacking their diet with a easy and SECRET "liquid hack" to drop 2 lbs each and every night while they sleep.

    It's effective and works on everybody.

    You can do it yourself by following these easy steps:

    1) Hold a clear glass and fill it up with water half glass

    2) Proceed to follow this awesome HACK

    and be 2 lbs lighter in the morning!

    ReplyDelete